close
متخصص ارتودنسی
آزادراه تهران- شمال زیرخاکی شده است/ این محور ایمن نیست

دهکده ییلاقی و سرسبز گلامره

آزادراه تهران- شمال زیرخاکی شده است/ این محور ایمن نیست
امروز جمعه 29 تیر 1397
تبليغات تبليغات

به وب سایت روستای گلامره خوش آمدید.

بسم الله الرحمن الرحیم

به وب سایت روستای گلامره خوش آمدید.از روستای سرسبز گلامره دیدن نمایید.

جهت ارتباط با ما از طریق ایمیل مطالب خود را به آدرس زیر ارسال نمایید.

هرگونه پیشنهاد یا انتقاد خود را از طریق ایمیل فوق برایمان ارسال فرمایید

با تشکر مدیر سایت :صادق ابراهیم زاده

روابط عمومی شورای اسلامی روستای گلامره بخش مرزن آباد


قالب وب سایت با مرورگر Internet Explorer سازگار نمیباشد جهت نمایش بهتر وب سایت از مرورگرهای دیگر استفاده نمایید





تلفن تماس :09118548103

به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

آزادراه تهران- شمال زیرخاکی شده است/ این محور ایمن نیست

مرزن نیوز/ آزادراه تهران -  شمال با قدمت حدود سه دهه ای و تاریخی اش به دلیل نیمه کاره و غیرایمن بودن، به پروژه میراثی تبدیل شده و رانش های مکرر کوه در قطعه 4، اشک شمالی ها و بویژه مازنی ها را درآورده است.

آزاد راه تهران شمال که در سال ۱۳۷۶ کلید خورد و تا قبل از شروع برنامه پنجم توسعه یعنی تا حوالی سال ۱۳۸۹ حدود ۷۶ میلیارد تومان در آن بودجه صرف شد اما بررسی عملکرد بودجه های تخصیص یافته به پروژه آزاد راه تهران - شمال نشان می دهد که در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۲ نیز بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از بودجه های عمرانی برای ساخت این طرح هزینه شده است.


همچنین دولت برای سال جاری بودجه‌ای ۹۷ میلیارد تومانی را برای اختصاص به آزاد راه تهران-شمال مصوب کرده و برآورد آن در لایحه بودجه سال آینده با ریزش قابل توجهی به ۲۱.۳ میلیارد تومان کاهش یافته است و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ پیش بینی شده که طرح عمرانی آزاد راه تهران - شمال تا شش سال آینده به اتمام برسد که در این مدت به حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع مالی نیاز خواهد بود. 
این طرح در حالی در شرایط خوشبینانه با مجموع ۲۳ سال زمان تکمیل خواهد شد که به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و افزایش تورم، هزینه آن نیز به مرور به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و بر این اساس، در لایحه بودجه سال بعد این گونه برآورد می شود که آزاد راه تهران-شمال از ابتدا تا تکمیل، هزینه بیش از ۱۹۲۰ میلیارد تومانی را به همراه داشته باشد. 
اما، این آزاد راه در چهار قطعه به طول مجموع ۱۲۳ کیلومتر در حال اجراست که قطعه چهارم آن در حد فاصل چالوس تا مرزن‌آباد از پایان سال ۱۳۹۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز اول این پروژه نیز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما در قطعات دوم و سوم به دلیل پیچیدگی‌ها و صعب‌العبور بودن مسیر تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است، این درحالی است که جهانگیری-معاون اول رییس جمهور- در بازدید اخیر خود از این طرح وعده داده که قطعه اول آن نیز تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد. 
این مسیر در مجموع با احداث ۱۴۶ دستگاه تونل در دو مسیر رفت و برگشت به طول ۸۷ کیلومتر و تعداد ۸۱ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۱ کیلومتر در حال احداث است و اصرار وزیر راه و شهرسازی نیز این است که آزاد راه تهران - شمال جزو راه های شریانی کشور و مازندران است که باید در دولت تدبیر و امید تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. 
قطعه چهارم این آزادراه که حدود دو سال مورد بهره برداری موقت قرار گرفته، درپی بارندگی ها، شاهد ریزش و رانش کوه است
قطعه چهارم این آزادراه که حدود دو سال مورد بهره برداری موقت قرار گرفته است، درپی بارندگی ها، شاهد ریزش و رانش کوه است و همواره مسدود می شود و به تاکید مسئولان شهرستانی، باز بودن این قطعه با شرایط موجود به نفع ایمنی مردم و رهگذران نخواهد بود. 
محمدناصر زندی فرماندار چالوس در این زمینه می گوید: مرتب موضوع قطعه ۴ آزادراه را از طریق وزارتخانه پیگیر هستیم و از آنجاییکه دکتر نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی نماینده وزیر در آزادراه هست، این موضوع را پیگیری می کند. 
وی با بیان اینکه هنوز راه و شهرسازی مازندران قطعه چهارم آزاد راه را تحویل نگرفته است، بیان داشت: قرار است معاون وزیر راه و استاندار نیز از آزادراه بازدید داشته باشند و مشکلات موجود را رصد کنند.


وی با اشاره به اینکه قطعه چهارم آزادراه در حال باز است یادآور شد: همواره نگرانیهایی نسبت به این موضوع وجود دارد و از مسئولان درخواست کردیم که کارشناسان فنی درباره ادامه بازگشایی آزادراه نظر کارشناسی دهند. 
محمدناصر زندی یادآور شد: آنچه که مسلم است اینکه ادامه بازگشایی قطعه چهارم آزاد راه با وضعیت موجود به صلاح نیست و باید نقایصی مانند دیواره سازی ها، تثبیت موقعیت کوه حاشیه جاده رفع شود. 
فرماندار چالوس با بیان اینکه در کیلومتر ۱۰ آزادراه تهران شمال از سمت چالوس به مرزن آباد همواره شاهد رانش کوه هستیم گفت: رانش هایی که بر اثر سیلابها و بارندگی رخ می دهد از دیگر دغدغه هاست و سلامت مردم را تهدید می کند. 
وی با اظهار اینکه نقایص مسیر مشخص شده است، گفت: این درحالیست که هنوز پروژه تکمیل و تحویل نشده است و شرکت آزادراهها نیز قبلا اعلام کرده بود که بازگشایی و بهره برداری از این مسیر منطقی نیست. 
 در عین حال مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز درباره وضعیت قطعه چهارم آزادراه تهران شمال می گوید: این پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناها انجام می شود و نحوه اجرای پروژه نیز مشارکتی است. 
حیدر نوروزی گفت: برای رفع مشکل قطعه چهارم، چهار تا پنج جلسه با دستگاههای مختلف گذاشتیم و مسائل و مشکلات پروژه را در حال رصد هستیم. وی درباره رفع نقایص پروژه گفت: سرمایه گذار جاده را ساخته و به نفعش هست تا مشکل را حل کند و امیدوار به رفع آن هستیم.


این پروژه بصورت موقت بهره برداری شده و هنوز راه و شهرسازی آن را تحویل نگرفته است
نوروزی با بیان اینکه نقایص پروژه آزادراه احصاء شده است، تصریح کرد: این پروژه بصورت موقت بهره برداری شده و هنوز راه و شهرسازی آن را تحویل نگرفته است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز چندی پیش با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه تهران شمل با اشاره به نقش این طرح در ایجاد تحول همه جانبه در ابعاد مختلف بویژه اقتصادی دراستان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری پیوسته مسئولان این آزاد راه هرچه زودتر به بهره برداری برسد. 
علی نبیان گفت: در جلساتی که مدیر ارشد استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتازگی با وزیر راه و شهرسازی داشته اند، تصمیمات خوبی برای رفع موانع و مشکلات در جهت شتاب بخشی در روند اجرا و تکمیل این طرح گرفته شده است. 
وی اظهار داشت: هم اینک اصرار وزیر راه و شهرسازی نیز این است که آزاد راه تهران - شمال جزو راه های شریانی کشور و مازندران است که باید در دولت تدبیر و امید تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. 
به گزارش مهر، مطالعات اولیه طرح آزادراه تهران - شمال در سال ۱۳۵۳ آغاز شد و پس از انقلاب اسلامی، مطالعات مسیر آزادراه از سوى وزارت راه و ترابرى به مسابقه گذاشته شده و بهترین طرح توسط هیئتی متشکل از وزارت راه و ترابرى و سازمان مدیریت و برنامه ریزى نهاد ریاست جمهوری کشور انتخاب شد. 
سیر آزادراه از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه ۷۶ متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد و اجرای این قسمت که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر می‌باشد باعث می‌شود مسیر فعلی حدود ۶۰کیلومتر کوتاهتر شود.


از آن پس، مسیر به موزات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۳۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج- چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس -تنکابن متصل می‌شود. 
 صرفه جویی‌های ملی و عمومی شامل سوخت، ‌استهلاک، زمان، تصادفات، اشتغال زایی، توسعه صنعت توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای موجود در منطقه شمال، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، کوتاه شدن مسیر عبوری در مقایسه با جاده موجود، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، کاهش زمان مسیر،  کاهش شیب طولی مسیر از جمله مزایایی است که قرار است با تکمیل آزادراه تهران - شمال، نصیب شمالیها شود.
گزارش: علیرضا نوری کجوریان

دسته بندي: اخبار بخش مرزن آباد,اخبار بخش و شهر مرزن آباد,عمومی,مطالب جالب,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

مطالب تصادفي

مطالب پربازديد